Trenderna i sociala medier
Hänger ditt företag på årets trender? Tänker ni i nya banor för att hänga med i utvecklingen eller har ni fastnat i ett gammalt mönster? Vilka ledord bör du forma innehållet efter och hur bör din strategi se ut efter ett år som det här?
Vi märker tydligt att året som varit i sociala medier är färgat av den snabba utvecklingen och erfarenheterna från det senaste året. Allt från jobbmöten, shopping, AW med kollegorna och event tvingades flytta in i våra sociala medier i en snabbare takt än någonsin. Människor runt om i världen har blivit tvungna att hitta nya alternativa sätt att både umgås, shoppa och arbeta vilket har drivit på den digitala utvecklingen. Vi kan helt klart fastställa att det inte heller kommer att gå tillbaka till hur det en gång var, då det nya användandet av sociala medier snarare har blivit till nya rutiner och vanor i vår vardag.
Några av ledorden för en lyckad kommunikation det här året har varit korta budskap, snabba förändringar, annonsering och mänskligt innehåll – och dessa ledord hänger garanterat med in i det nya årsskiftet också. Låt oss gå in på var och en i detalj!